Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Stiahnite si náš E-BOOK 
6 PRAVIDIEL PRE EFEKTÍVNE MEETINGY

Aby si ťa ľudia zapamätali

Oliver išiel na služobnú cestu. Po príchode na letisko narazil na svojho spolužiaka Joža zo strednej školy. Po úvodných frázach dostal Oliver otázku: „A kde to vlastne pracuješ?“ Tá spôsobila v jeho hlave menší chaos. Ako len má začať? Čo povedať? Ako predstaviť firmu? Skôr, než si to stihol premyslieť a otvoriť ústa, Jožo už musel ísť na lietadlo. On tam ostal stáť s trápnym pocitom.

Situácie, kedy sa máš niekomu predstaviť a povedať pár slov o tom, kto si a čo robíš, sú bežné. Väčšina ľudí zo seba nakoniec dostane niekoľko viet. Tie však u príjemcov často upadnú do zabudnutia krátko po tom, ako ich počuli. No nemusí to tak byť. Môžeš sa predstaviť tak, aby si ťa druhí zapamätali a aby sa o tebe chceli dozvedieť viac. Vďaka výťahovej reči.

 

Príprava je základ

Výťahová reč je krátka predpripravená reč, ktorej úlohou je vzbudiť záujem o to, čo robí tvoja firma. Nemala by byť dlhšia ako 20 – 30 sekúnd. Tak ako jazda výťahom. Mala by byť zapamätateľná, zaujímavá a stručná. Mala by tiež vysvetľovať, čo je na tom, čo sa snažíš “predať”, také jedinečné. Je tiež dôležité, aby si veril tomu, čo hovoríš.

Použiť ju môžeš nielen pri predstavení firmy klientom, ale aj keď sa snažíš predať svoj nápad riaditeľovi. Výťahovú reč si môžeš pripraviť aj pre prípady, kedy ľuďom rozprávaš o tom, kde pracuješ. Ale môžeš ju využiť aj v tvojom popise na LinkedIn profile.

 

Ako vytvoriť výťahovú reč?

 

1. Urči si svoj cieľ

Najprv musíš popremýšľať o zámere tvojej reči. Kde ju chceš použiť? Bude to prezentácia tvojej firmy pred potenciálnymi zákazníkmi alebo konferencia? Bude to pracovný pohovor? Alebo ju použiješ vtedy, keď sa ťa niekto opýta, čím sa živíš? Môžeš mať aj viac výťahových rečí na viac príležitostí.

    

2. Vysvetli, čo robíš

Začni popisom, čo robí tvoja firma. Zameraj sa na problémy a ako ich riešiš. Predtým, než sa pustíš do písania, polož si otázku: čo by si chcel, aby si ľudia zapamätali? Výťahová reč by mala nadchnúť v prvom rade teba – ak nenadchne teba, tak koho? Možno, že si ľudia nebudú pamätať všetko, čo im povieš, no zapamätajú si tvoj entuziazmus.

 

3. Vyjadri, čo ťa robí výnimočným

Nájdi nejakú zvláštnosť pre tvoju firmu, pre tvoj nápad alebo pre teba. Ide o niečo, čo ťa odlišuje od ostatných.

 

4. Zapoj druhú stranu

Teraz je tvojou úlohou zapojiť druhú stranu tým, že jej položíš nejakú otázku. Vopred si nejaké priprav a dbaj na to, aby sa na nich nedalo odpovedať len áno / nie. Rovnako musíš vedieť odpovedať na otázky, ktoré druhá strana môže mať.

 

5. Všetko to spíš

Keď už si prešiel všetky predchádzajúce časti, je na čase ich dať dokopy. Po tom, ako ich spíšeš, prečítaj si svoj text nahlas. Použi pri tom stopky. Tvoja reč by nemala trvať dlhšie ako 20 – 30 sekúnd. Inak riskuješ, že ľudia stratia záujem.

 

6. Precvičuj

Fráza „cvičenie robí majstra“ platí aj v tomto prípade. Snaž sa svoju výťahovú reč pravidelne precvičovať. Vďaka tomu to bude pre teba prirodzené. Nezabúdaj ani na to, že rovnako dôležitú úlohu ako obsah má aj to, ako to povieš. Chceš predsa, aby to znelo prirodzene a plynulo. Snaž sa byť entuziastický a usmievaj sa. Dbaj tiež na reč tela, aj tá zohráva svoju úlohu.

 

Je to ako jazda výťahom

Ako by to mohlo vyzerať v praxi si vysvetlíme na príklade Olivera. Svoju reč chce používať v situáciách, kedy sa ho ľudia opýtajú, kde pracuje. Rád by sa vyhol fiasku ako to bolo s Jožom. Neskôr si možno pripraví výťahovú reč aj pre iné prípady. Svoju reč by mohol začať: „Pracujem ako projektant v spoločnosti, ktorá stavia nízkoenergetické domy. Vďaka nám ľudia dokážu ušetriť energie na vykurovanie a tým aj peniaze.“ V tejto vete stručne vysvetlil, čo jeho firma robí. „Našou zvláštnosťou je, že máme v tíme aj interiérovú architektku. Vďaka tomu už zákazníci nemusia po dokončení hrubej stavby riešiť zariadenie domu. Môžu sa rovno nasťahovať. Až 90 percent z nich túto možnosť využije.“ V týchto vetách povedal, čo robí jeho spoločnosť výnimočnú. Teraz prichádza na rad otázka. Napríklad: „A aké služby ponúka zákazníkom vaša spoločnosť?“ Túto reč si spísal a teraz mu neostáva nič iné len cvičiť...

Vidíš, že aj taká bežná vec ako predstavovanie seba, spoločnosti, produktu, či myšlienky sa dá robiť spôsobom, ktorý zaujme. Chce to prípravu, trochu cviku a aj ty môžeš patriť k tým, ktorých si druhí zapamätajú.

 

Aby som ti s prípravou pomohol, vytvoril som pre teba WORKSHEET na stiahnutie.

Stiahni KLIKNUTÍM TU

Zhrnutie

  1. Urči si svoj cieľ – kde chceš použiť svoju reč?
  2. Vysvetli, čo robíš – predstav svoju firmu / ideu / produkt s entuziazmom
  3. Vyjadri, čo ťa robí výnimočným – nájdi svoju zvláštnosť
  4. Zapoj druhú stranu – polož otázku
  5. Všetko to spíš – daj jednotlivé časti dokopy tak, aby reč netrvala dlhšie ako 20 – 30 sekúnd
  6. Precvičuj – vďaka tomu budeš znieť prirodzene
Download WordPress Themes
Download Premium WordPress Themes Free
Download Premium WordPress Themes Free
Download WordPress Themes
free download udemy paid course
download mobile firmware
Download WordPress Themes
lynda course free download

E-BOOK ZDARMA:
6 PRAVIDIEL PRE EFEKTÍVNE MEETINGY

STIAHNUŤ TERAZ >>

PRIHLÁSENIE NA ODBER NÁSTROJOV NA E-MAIL

Nový nástroj každý týždeň?

CHCEM ODOBERAŤ NÁSTROJE

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vzdelávacia platforma plná soft skills nástrojov patrí pod vzdelávaciu spoločnosť SUVko Coaching, ktorá tieto nástroje preveruje a trénuje vo firemnom vzdelávaní.
Kontaktné údaje
© Copyright 2018 - SUVko s.r.o.  - Všetky práva vyhradené
Scroll Up
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram